Härligt :D

Nu har man inte kunnat skriva blogg på ett tag så det blir att jag skriver ett till här för det andra skulle in i går men nej det gick ju inte:
Så fortsättning på gårdagen: Mötte Sesse efter att Markku hade vart hemma på frukost, vi tog en promenad och sen gick vi hem till mig.
Hade tänkt göra massa saker men det blev inte av. Det jag skulle ha gjort men inte gjorde va att sortera Gabbes kläder, sortera mina kläder och verkligen slänga det mesta...inget sparande mer :S sen skulle jag gå igenom deras leksaker och ta bort allt som har gått sönder (ändå ingen som leker med trasiga leksaker) sen skulle jag göra en halv storstädning, sortera i min köksskåp och slänga det jag aldrig använder. Men jag gjorde ingenting, nothing, nada...oh så trött på mig själv ibland :S
Bjöd Sesse att äta med oss men det ville hon inte. Hämtade Gabbe på dagis och han blev pisst på vägen hem för han fick inte spela för vi skulle va ute en stund tog mig typ 20 minuter att lugna han, men efter det va han som om inget hade hänt. Skrattade och hade sig här :D
Efter maten skulle jag ta det lugnt va lite trött efter det där med Gabbe.
Sesse ringde efter att hon hade komiit hem och bad mig möta sig på bron för hon hade glömt sin cola här och det gjorde jag..pratade med henne en liten stund innan jag gick hem igen.
Slocknade kl 22:30.

I dag vaknade Gabbe 7:30 och fick frukost, sen tittade han lite på barnprogrammet innan vi skulle till dagis. Han va så söt och glad..sprang till mig på dagis och krama om mig och pussade och sa: vi ses klockan två :) det är vad jag säger till han varje gång jag lämnar han där.

Mötte Sesse och vi gick en sväng till torget och banken, vi mötte Malin på vägen med sin prinsessa och dom föjde med oss på våran runda:D
Gick hem med Sesse för att hämta mat till lillen och blöjor, sen gick vi hem till mig.Vi satt inne en stund och när Markku åkte tillbaka till jobbet gick vi till mvc, Jonathan hade tid hos barnläkaren.
Allt va jättebra med han, han har blivit så stor lilla plutten:D 61 cm och väger 5,3 kilo. Sen gick vi och handla och hämta Gabbe...väl där så fick jag ett sms från Markku som bad mig att gå till affärn och köpa finska korv vi brukar ha i korvsoppan och klart jag gjorde det:S hittade inte dom så jag ringde han och fråga vart han hade sett dom och han fick mig att leta över allt innan han kunde spotta ut det att det va 1 April Grrrr.... så dumm man känner sig :D
Sen satt vi ute på gården och njöt av det underbara härliga vårvädret, gick en gång till till affärn men sen va jag tvungen att gå in och laga mat :S Jag ville inte men mat skulle vi ha. Hade nån fiskgratäng som både jag och Gabbe tyckte va så däääär, men Markku gillade den...så två mot en den har vi inte igen hehehe
Jimmy kom hit kl 18:00 på kaffe. Sesse gick hem vid 7 tiden och Jimmy gick härifrån lite senare. Gabbe har somnat och nu är det lugnt i stugan.
Ska nog titta lite på tv med sambon innan jag somnar.
Ha det fint alla och glöm inte att njuta av vädret.
Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0