Mormors lilla plutt hemma igen! :D

Hej alla.

Nu va det länge sen igen :S men det är bara för att det är inte så mycket som har hänt. Händer ju ingenting när inte Sesse är hemma och dom har vart hos Sesses pappa..men nu är dom hemma igen :D

Dagarna har gått utan större händelser, samma varje dag äta, sova och ja ni vet hur det är:)

Men i går gick jag en promenad med Sesse och Jonathan, och en hund som heter pärla. Helt underbart, har saknat det.

Jonathan va så söt och go som vanligt :) Jag gav han ett smakprov på päronpure (mos) och han tyckte jättemycket om det :D han fick bara 1 1/2 tsk men i dag ska ha få 3, oj så glad han kommer att bli :D Efter det va han så glad och prata med mig och hade mycket att säga...sen log han hela tiden. Mormors lilla plutt. Sesse är lite orolig över att det är för tidigt med gröt och pure till han men det är bättre att ge han det en att fylla hans mage med ersättning, han är ju så stor och behöver mycket. Tjock är han inte. Jag gav min son gröt för första gången när han va 2 till 3 veckor gammal för det räckte inte med bara ersättning och då blev han nöjd och belåten :D

Man kan inte gå prick efter alla böcker man läser om barn och vad dom ska få och när man ska börja...barn är så olika...man ska gå lite på sin egen kännsla. Men sen är det lite olika efter vart man kommer ifrån, som vi är från Island och där får barnen inte välling (tror inte det finns att köpa där) dom flesta barn har börjat äta mat alltså vanlig mat när dom är 6-7 månader. Tror det är mer hälsosamt att ge dom mat en välling, om man ser på alla ungar här så har väldigt många olika allergier, sjuka hela tiden tycker jag. Kommer ihåg att när mina barn va i skola då va dom nästan irriterade att dom aldrig va sjuka men alla andra barn va sjuka hela tiden, men det kan ju bero på nåt annat. Men välling är bra att ge dom innan natten tex.
Men men alla har sina rutiner och gör vad dom tycker är bäst för sina barn :D
Jag är riktigt imponerat av min dotter måste jag säga för hon är så otroligt duktig att va ute med lillen, i går gick hon först massa själv sen promenad med mig, sen gick hon och mötte sin kompis som jobbar i slagsta...en bit dit....och sen promenad med Mira på kvällen. Så duktigt:D och det är så nästan varje dag. Hon går ut med han varje dag på långa promenader oavsett väder, för han måste få frisk luft säger hon :D
En väldigt duktig ung mamma är hon.
I dag ska jag kolla om jag får ha Jonathan när hon ska till läkaren, hoppas det :D då ska jag ta en runda med han.
Nej nu va det nog allt för denna gången, men ha det fint alla.

Over and out!
Mormors plutt :D
 och igen  mor och son


Kommentarer
Postat av: Kiddi

Nej det är alldeles för mycket "lullande" med barn nuförtiden. Nu får man knappt skälla på dom ens...

Och på tal om gröten, jo det gjorde du har jag hört, och sen fick du väl banta mig efter någon månad eller två? *tittar ondsint på mor* jag har inte tappat dom kilona än serru :P

2008-04-24 @ 22:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0