Sluta skriva blogg?

Blogg, varför skriver man blogg igentligen?? Jag gör det för att hålla min familj upptaderat om vad som händer i vårat liv här. Dom flesta bor på Island så man kan ju inte ringa stup i kvart. Varför gör ni det?
Men nu funderar jag på att sluta för jag vet ju inte om dom läser det :( får inga kommentarer så man har ingen aning om det är nån alls som läser och om ni (om det är nån som läser det) inte orkar skriva en rad så orkar jag inte bry mig längre:( tyckte annars det va lite kul att skriva när man fick då och då kommentar. Men ska fundera.....det kan bli min sista.

I fredags va det lugnt här, pysslade lite om hemmet, åkte och hämta Jasse sen blev det mat.

Pratade med Sesse ett par tusen gånger över dan som vanligt:)

Lördag:

hmmmm vad i fridens namn gjorde jag då??????
Jaaa juste :D Vi hade en jättefin lördag, gick till Antti och Mira och satt där en stund och tjata sen gick vi till affärn och jag köpte blomma till Sesse sen gick vi dit och drack lite kaffe och åt fika, fick gosa med lilla Jonathan...han är så söt. Gud va jag älskar den lilla plutten... finns inte ord att beskriva den kännslan att va mormor:D

På kvällen sjöng vi sing star med barnen och det va riktigt kul Gabbe ville att jag och Jasse skulle sjunga nån jättejobbig låt på finska :S och vad gör man inte för barnen ;) (jag kan ju ingen finska men jag brukar sjunga på finska) iaf det va lyckat för han tyckte det va hur kul som helst hahahaha.

Söndag:

Vi var hemma nästan hela dan, åkte bara och lämna Jasse.
Vi Markku är inne i en test period så vi testar lite olika grejer typ mat och annat och det är hur kul som helst :D Lite krydda i tillvaron så livet inte blir samma dag efter dag :D
Tittade på nån komedi p film lmfao den värsta film jag har sett hahaha

Måndag:

Ja vad gjorde jag då??? HMMMMM
Jo jag städade i lugn och ro......dammsög, torka av golven och gjorde en liten städning i Barnens rum, kök och vårat sovrum och jag kan säga att det behövdes verkligen :D faktiskt länge sen jag har haft tid att fixa och dona här i lugn och ro.
Hade sms race med Markku på jobbet....hihihi...kul
När Markku kom hem gick vi till affärn och där mötte vi Sesse och Mira, dom hade vart på promenad...och mormors lilla plutt va ju så klart med dom och jag prata med han och han va bara så söt som vanligt:D


Tisdag:

Gick och mötte Sesse kl 12 sen gick vi till banken och sen köpte jag fika till oss och vi gick hem till henne. Där satt jag en stund och babbla med Jonathan och han hade så mycket att berätta för mormor för det var ganska länge sen vi träffades....blev helt tårögd när han försökte prata, han tog i med alla sina krafter och sen kom det bara ett litet ljud från han men sååå underbart gulligt....så mormor börja nästan gråta:) Han får från sig ganska mycket ljud nu och hans läppar när han försöker är bara sååå söta hihihihi

Gick hem kl 2 och väntade på att min älskling skulle komma hem från jobbet:)
Gjorde mat vi åt sen vila han en stund och sen tittade vi på en film som heter Juno...bra film :)
Gick och la oss kl 10

Sesse hade ringt mig på morgonen och berättade att svaren hade kommit, hon grät av glädje när hon visste att det va Gaui som var far till lilla Jonathan och vi är alla överlyckliga att det va han. Så nu vet han att det är hans och tror nog att han är väldigt glad över det, man kan ju inte annat för att ha en sån underbar liten plutt.
SÅ när jag satt med Jonathan i famnen så berätta jag för han att nu hade hans pappa fått veta att han var far till vackraste barnet i världen och att hans son va snäll och helt enkelt underbar:) Och Jonathan låg där och försökte svara på det men jag förståg inte helt vad han sa men han verkade va nöjd iaf :D

Onsdag:

Vaknade av AJAJAJAJA AJAJAJ min mobil, hade fått sms från min gulleplutt,
Hot hot hot....
Drack lite kaffe och pratade med Alexandra. Hon hade vart hos Kiddi helgen. Svårt för dom att inte kunna träffas när dom vill men så är det när man har långt i mellan...hoppas dom flyttar ihop snart.

Sesse kommer hit snart och tar med sin tvätt det va ju inte mycket som tur är för jag ska ha Jonathan här oxå för hon ska på efterkontroll, men hon hinner hjälpa mig lite med tvätten innan.
Nu har jag fixat dom första men Sesse kom inte i tid så jag orkade inte vänta på henne, måste få nästan allt färdigt innan hon åker annars blir det jobbigt att hämta allt själv med Jonathan oxå. Hon blev arg på mig men det kan jag inte göra nåt åt så.
Skriver kanske mer senare i dag men vet inte för som jag sa så kan det va slutet på min blogg:(

Ha det fint.
Over and out!


Kommentarer
Postat av: J

Nää kör på ba de najs ju.. =)

2008-04-09 @ 11:40:05
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en bra dag :)

2008-04-09 @ 11:42:12
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: mulin

Fortsätt blogga!!

Dela gärna med dig av dina tankar kring 10-åriga Engla på min blogg.

2008-04-09 @ 11:45:50
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: Sofie

Vad tycker du om San Fransico?

http://drinkit.blogg.se/1206003948_san_fransisco.html

2008-04-09 @ 11:57:58
URL: http://drinkit.blogg.se
Postat av: Frida - Philips mamma

Jag läser! :) Men du skriver så hiiiimla mycket :P Skriv lite varje dag istället, om du kan och hinner vill säga, du verkar ha fullt upp varje dag :D

2008-04-09 @ 14:35:04
URL: http://www.friidalicious.blogg.se
Postat av: mulin

Ja, men precis. Det är för lamt i Sverige, för svaga straff och får enkelt att komma runt alla lagar. Och så skärs det ner på psykvården och liknande. Jag kan inte fatta det. Och det verkar aldrig vända heller.. Jag minns inte att sånt här hända, så ofta, när jag var mindre. Eller gjorde det de? Man kanske bara har fått upp ögonen mer när man har blivit äldre.. Eller jag vet inte.

2008-04-09 @ 17:23:37
URL: http://apoetry.blogg.se
Postat av: J

Haha sjunde inlägget ju din kverulant =P
Men jag håller me man blir typ trött på att läsa så långa inlägg, även om det är väldigt bra å underhållande skrivet! =)

2008-04-09 @ 21:07:28
URL: http://kreftans.blogg.se
Postat av: Alex

Nej jag tycker inte du ska sluta skriva du måste ju stilla lite av min nyfikenhet. Ska börja bli duktigare på att skriva jag med!

2008-04-09 @ 22:07:15
URL: http://oijerholm.blogg.se
Postat av: Sofie

jaha men det låter ju faktiskt väldigt gott :)

2008-04-10 @ 08:16:11
Postat av: Anonym

vad jobbar du med
? :)

2008-04-17 @ 15:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0