Torsdag!

Vaknade som vanligt kl 7 och fick väcka Gabbe kvart i åtta, han va lite trött men glad ändå:) Gav han frukost och vitamin. Gick med han till dagis och som vanligt babbla vi på på vägen dit....tycker om den stunden på morgonen när vi går till dagis och pratar om allt möjligt, sommaren, vad han vill bli när han blir stor, alla bilar han ska köpa och sen pratar han mycket om första sommaren när dom kom till mig i Falkenberg och vi bada i havet där :) Nån gång ska jag försöka åka dit igen med han för han vill det så gärna :)

Vid 11 tiden kom Sesse med sin tvätt och vi började tvätta, innan Sesse kom hade jag hunnit tvätta toaletterna dammsuga hallerna, toan och köket.
När Sesse satt och gav Jonathan mat så pilla jag bort ludd från hans tår :D och han började gapskratta:D hahaha han är så söt.

Satt hemma och vänta på tvätten och när Markku gick så gick vi till tvättstugan och fixade tvätten sen tog vi en promenad som vanligt och sen hämta Gabbe. Gick till hemköp på vägen hem och Gabbe fick välja nån fika till sig och va överlycklig, han valde en fralla och en chockrosa donuts :D Sen hem och fika.

Försökte fortsätta lite med städningen men jag va helt slut så det blev inte mycket gjort....men tvätten blev klar iaf och jag hämtade det sista.

När jag kom hem från tvättstugan hade Markku kommit hem och vi gjorde oss klara för att gå till Antti och Mira, vi skulle lämna tillbaka deras guitar. Väl där satt jag mig i soffan och sen skulle jag gå till köket och babbbla lite med Mira och Annika men min rygg låste sig :S tog ett tag innan jag kunde röra på mig en det gick till slut....har blivit så bra på att dölja hur jag mår så ingen märkte nåt. Vi satt där en bra stund....tycker att det är synd att man inte går dit lite oftare :( Men det kanske man kan göra nu för vi har ändrat lite matmålstider och så här:) Nu äter vi kl 6 på dan i stället för kl 4..blev så jobbigt för Gabbe får mat på dagis och mellis så jag tyckte det va bättre så, oxå för att det sliter så dagen för mig och speciellt när man har tvätten då blir det sånt himla stress. Så vi har haft det så denna veckan och det fungerar hur bra som helst och nu får Gabbe oxå fika här när han kommer hem och det tycker han är jättebra:D

När vi kom hem från Mira och dom så gjorde Markku maten och jag fixade tvätten, hade bara vikit ihop den men inte lagt i skåpen. Gabbe fick spela en timme och sen bada efter maten.

På kvällen blev det pokerturnering Aftonbladets, men det gick inte alls bra var säkert för trött :S kom på plats 444 och det va lite över 1200 som va med från början. Sen kl 22 så gick vi och la oss och jag somna som en stock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0