Dagarna efter förlossningen.

Har vart såå trött men dagen efter så åkte jag till Sesse och hälsade på hon var ganska trött men försökte få lillen att ta bröst men det gick inte så bra, det ena tog han men det andra ville han absolut inte :P
Därifrån åkte jag hem och lagade met sen åt vi och efter det åkte vi hem till Sesse för vi skulle dammsuga och skura hela lgh, Markku dammsög och jag skura. Sen bädda jag lillens säng så den skulle va klar när han kommer hem :D

Sesse ringde mig tidigt på fredag och sa att hon fick komma hem :D

Hämtade Sesse och hon ville komma hit till mig först innan hon skulle hem till sig. Lagde mat och vi åt sen åkte vi och hämtade Jasse (Sesse väntade här hemma) kom hem kl 18:00 sen iväg till Sesse, skulle ju sova där första natten. Det blev inte mycket sömn hahahaha han höll oss busy nästan hela natten hihihi men kl 05:00 tog jag han och sa till Sesse att gå och lägga sig för hon var ju helt slut tog med mig packning av blöjor och tvättlappar och satte mig i vardagsrummet och som tur var så va han tyst för det mesta så Sesse sov en stund iaf...

På lördag..hmmmmm.....va fasen gjorde jag då? hmmmm....ju det va ju dan efter ingen sömn..
ok, åkte hem till mig med Sesse för jag hade tvätt tid :S slängde i tvätten kl 11 och sen åkte jag till apoteket, babyproffsen och hemsköp....hem igen fixa tvätten, när jag kom från tvättstugan sa Sesse att hennes pappa va utanför hemma hos henne och vänta på oss (han kom ju hela vägen från svenljunga) så det va bara att åka dit, men där stanna vi inte länge för Sesse skulle in till sjukhuset och få hjälp med amningen för han vill bara inte ta bröstet :(  Hade försökt att hjälpa Sesse med det dan innan men det bara gick inte :( men iaf så åkte vi dit och hennes pappa följde med..där var vi i över en timme och fick hon hjälp..mmm hon fick hjälp med att lära sig handmjölka för sjuksköterskan orkade tydligen inte heller försöka få han att ta bröst..
När det va klart så åkte vi hem, släppte av dom hos Sesse och åkte hem till MIG :D
Var helt slut efter dagen men försökte lyssna på Gabbe och Jasse men det gick inte så bra :S var lite borta.

Söndag: Åkte till Sesse för vi skulle försöka ta lite bilder av mig och hennes pappa med dom två (alltså Sesse och Jonathan) det gick ju bra men jag hade oxå lovat Sesse att köra henne till sjukhuset igen för hon skulle hämta ut några piller hon skulle ha. Men det drog lite ut på tiden och när kl var typ 16:00 hade hennes pappa åkt och Sesse ångrade sig att åka då skyndade jag mig hem för att kunna säga hejdå till Gabbe för han skulle till sin mamma, men jag missa han för hon hade vart här tidigare och hämtad han :(
Åkte hem med Jasse kl 17:00 och när vi lämnade av henne sa jag till henne att jag skulle försöka va lite roligare nästa gång hon kom, vi skulle dansa som galningar på dansmattan:D sen krama jag om henne och pussa.

Senare på kvällen fick jag sån ångest och kände mig så dålig och hemsk att inte ha vart med dom mer, så jag började gråta och det sa jag till Markku men han sa att dom hade förstått det eftersom lillen hade kommit och så men jag vill inte att dom kanske tror att jag glömmer bort dom för att jag har fått ett barnbarn, så det får jag va noga med att ge dom oxå tid...så löser det sig nog :)

Nu är det tisdag, pratade med Sesse på morgonen och hon frågade om jag kunde baka islänska pannkakor och det gjorde jag. Senare kom Kiddi Alexandra Sesse och Jonathan hit ock då blev det pannkakor och varmt choklad...mums...
Städade lite och hmmm jag har inte gjort mycket i dag ojdå jag har haft semester utan att fatta det.....nice :D Och nu är det kväll och jag ska inte göra någonting alls.
Men i morgon har jag tvätten kl 11 och Sesse ska va på sjukhuset igen kl 10 aja får tvätta lite senare bara har ändå inte så mycket tvätt :)

Men iaf så mår mormors lilla plutt bra och han är så snäll och go....helt underbar:)
Jag kan bara inte sluta titta på han..så är det bara...tycker han är så vacker:)
Och det går framåt med Sesse hon ser mycket piggare ut nu och har fått lite färg i ansiktet.

Det va nog allt för denna gången, ha det bra alla:)

TACK FÖR KOMMENTARERNA!!
Over and out


hahahaa ser nu när jag läser igenom det här att det är en dag som har försvunnit och jag kommer inte ihåg vad jag gjorde så vi skiter i det...kan inte ha vart så märkvärdigt ;)

                                    


Kommentarer
Postat av: fanny

åh så fina kort :)
Du ställer verklgien upp för sesse vilket hon behöver också, men gud vad jag beundrar dig ändå. Du sätter verkligen alla dina barn (markkus också) framför dig själv.. Du är ju guld värd! du kommer att bli nog världens bästa mormor som alla barn i världen hade velat ha.
Sesse måste också bara glad över att ha dig och att ni står varann så nära. :) jag tycker det är jätte roligt att du skriver om sesse, babyjonathan och allt. :D
du skriver redan det jag vill höra:) Fortsätt med uppdatering men glöm inte av att du måste vila du med.. :)

Ta hand om dig SUPER mamman och mormor ;)

2008-02-12 @ 22:31:31
Postat av: Anonym

oops läste den här oxo hihihi.
ja missat en dag ja.. lätt hänt!
tur allt har börjat komma igång igen säger jag bara... :) inget mer bökande hit o dit kors o tvärs o över o under.... normal fart igen på allt, sköönt!
skönt som fasen.
ne vart trött på läsa på så mycket så ska gå sova nu, du har ju gjort det redan så fniss.
puss o kram... love u

2008-02-12 @ 22:36:27
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

han är så otroligt fin, lilla jonathan! Och du verkar vara en så otroligt bra mamma & mormor, verligen! :D Hälsa Sesse och lilla bebben från mig & min lilla bebbe :)

2008-02-12 @ 22:48:22
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Anonym

tänkte bara säga att jag är så enormt imponerad av hur du ställer upp för din familj. tänk om jag själv hade en sån angagerad mamma. det är nog många som skulle vilja ha en sån mamma som du är. all heder åt dig!

föressten så är bebben jättesöt =)

2008-02-13 @ 02:13:35
URL: http://www.driftingqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0