JAG HAR MONSTER I MITT AKVARIUM!!!

Är lite nere i dag för våra yngel är borta :( jag är nästan hundra på att det är Markkus monster (egyptiska munruvare) som har ätit upp dom. Vi såg dom i går när dom åt men sen på eftermiddagen va dom borta och jag såg hur monster hanen va mot dom andra fiskarna... inte snäll. Blev lite arg på Markku att köpa sånt monster till vårat akvarium som äter upp våra bäbisar......sa till han att dom va ju nästan ungdomar så stora hade dom blivit, men han tyckte det va roligt att jag blev lessen för några fiskars skull och sen sa han: men det är bara fiskar! Men jag tycker dom har rätt till ett liv oxå och det va ju deras hem tills monstret kom. Hade tom mardröm i natt att monstret åt upp ena gubbys honan (hon ska snart ha yngel) Monstret följer efter sljöstärten oxå och har förstört lite av stjärten på alla tre :S sen va monstret på mina silverhajar och jag säger bara vänta tills dom blir stora hahahaha det blir bara lunch till dom om dom inte är snälla. Om inte jag låter monstren besöka toan det gör jag om dom inte blir snällare (tror inte att jag skulle klara av det även om dom är så taskiga). Men Markku håller på nu att göra i ordning ett akvarium till så yngeln får va ifred dvs dom som är på väg för det hjälper inta mina småttingar som redan har försvunnit. Eller så får vi flytta monstren dit, skulle faktiskt va bättre att ha dom där får då får alla dom andra lugn och ro :)
Tror faktiskt att alla tyckte det va komiskt att jag blev så upprörd över mina yngel i går, men sån är jag. Sen sa Markku att det blir så många yngel att vi får ändå spola ner några i toan :S usch det tror jag inte att jag kan göra...massa små bäbisar nej fyy. Han får väl fixa det när inte jag är hemma.

Men nu till något annat :)

I går bjöd Kiddi och Alexandra oss på mat och mums så gott det va :D Vi fick lövbiff med potatisgratäng champinjonstuvning och rödvinsås såååå gott. Sen dansa vi lite på dansmattan och när jag hade kört hem dom (dom lagade maten hemma hos mig) så sjöng jag lite med Markku.
Sesse va så trött stackarn och hade fruktansvärt ont. Lilla busen vill inte ut....men nu har hon iaf fått lite värre sammandragningar...så jag håller tummarna att det ska komma igång.
Men men vi vet ju att han inte kan va där hela livet den saken är klar :)

Väntar nu på att Sesse ska ringa mig så att jag kan åka dit för jag ska fixa skötbordet.. vi fick delen i går så nu är det snart färdigt. Tog ju bara tre veckor att få den men nu är den här. I dag ska alla äta här hos mig och jag ska bjuda på lammstek.

Nu har vi träffat Alexandra och både jag och Sesse tycker väldigt mycket om henne, känns som att hon har vart i familjen i flera år :) Söt och go tjej...

Hmm det va nog allt för denna gången men jag kommer att skriva hur det går med monstren och om jag blir en mördare och tar kål på dom två...eller det är ju bara hanen som är jävlig så honan får va kvar:)
Ha det bäst alla.
Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

allt ordnar sig älskling :) tror jag tar guppy honorna som e tjocka som fasen o ett pat hanar o lägger i det lilla grejjen så snart har du massa nya yngel. puss o kram.... trodde inte du tog så hårt som du tydligen gjort så... flåt mig älskling.
puss puss puss... nu sk ajag dra o plocka lite stenat/sant ti d lilla så vi får ur dom behövande :D

2008-02-02 @ 11:39:23
Postat av: Mira

HAHAHHAHAHHA!! *F´låååååååååt att jag skrattar* :D

GUD va du e gooooo!!

KRAMISAR!!!

2008-02-02 @ 14:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0