Sjuk, glad,stolt...

Mmm det va länge sen måste jag säga men nu är jag förhoppningsvis tillbaka:)

Vi blev bjudna på kryssning till Mariehamn, våran kompis fyllde 30 och det var 11 stycken som åkte med.
Hade skitkul, fick en riktigt bra vila eller iaf så kom jag hemifrån och slapp tänka på allt och alla.
Gick inte och la mig förrän kl 01:30....tyckte jag va jätteduktig att hålla mig vaken så länge :S då hade bara Annika och Micke gått till hytten...sen blev det jag och sen Markku, dom andra gick inte och la sig förrän kl 6 på morgonen......då känner man sig gammal att inte orka lika mycket som förr:D Men iaf så hade jag kul.
När vi kom hem så kom Gabbe till oss för det var ju våran vecka, han var sjuk och hade lite feber.
Nästa morgon när jag vakna kände jag mig inte alls pigg och trodde det va pga resan.
Sesse Josse och Jonathan kom till oss och jag fick hålla min lilla sötis och pussa han på sina mjuka söta kinder:D Kändes som evigheter sen jag hade träffat dom.
Mot kvällen hade jag förstått att jag började bli sjuk:S fyyyy faaaan, hade så ont i kroppen och feber hade jag fått oxå (brukar inte bli sjuk) dan efter va jag sååå dålig, ringde Sesse och sa att dom fick inte komma hit för jag va sjuk och inte bra att smitta dom, men hon va tvungen att hämta sin tvätt. När hon kom fick jag se glimten av Jonathan när hon sprang med han förbi mig och in till mitt sovrum:) Och vet ni vad??? tror ni inte att Sesse kom med blommor till lilla mamma :) Så gulligt av henne och kortet som följde med, asså det va så fint...har läst det tusen gånger minst. Dom stannade inte länge :(
I går va jag bättre inte så ont och ingen feber:D så Sesse kom hit för Kirsi och Pekka kom hit oxå och dom ville se lillen och Sesse ville så klart visa upp han :D Och jag va bara tvungen att ge han en liten puss..... asså det bara går inte att inte få pussa han. Han är ju bara så underbar mormors lilla plutt.
Vi bestämde med Kirsi och Pekka att dom kommer hit nästa helg och vi ska äta nåt gott och ha lite kul....sjunga och dansa :D Funderar på vad jag ska bjuda på.

På tal om nåt annat så måste jag säga att jag är så otroligt stolt av mina barn.
Min son är själva lugnet och har hjärtat på rätt ställe som min syrra brukar säga:) Han blir nästan aldrig arg, men blir han det då jädrar :) Han är mammas lilla ängel, hihihi om han läser det här så kommer han säkert att tänka: oohh mamma var du tvungen att skriva så hihihi

Kiddi tar snart examen, Högskoleingenjör inom mekatronik. Han och hans kompis gjorde ett projekt för Vattenfall och efter det fick han jobb hos dom. Jag är så glad för hans skull för det är inte alla som får jobb direkt efter skolan.

Sesse har inte slutfört skolan men det är inte bara hennes fel, hon har haft så mycket på sin hjärna och det har vart svårt för henne.
Hon åkte till Island för att jobba och jobbade nästan häcken av sig, var faktiskt riktigt orolig för henne...hon kunde jobba i över ett dygn i sträck och det är ju inte bra för nån.
Men iaf så blev hon med barn och kom hem igen. Hon bestämmde sig för att behålla barnet oavsett vad pappan tyckte om det. Det va ett beslut som hon fick ta helt själv och säkert det största beslut hon har fått ta utan hjälp. Jag är faktiskt mycket emot abort men som jag sa till henne så är det hennes liv och ingen annans, det är hon som kommer att få sköta om barnet 24/7  men till slut så bestämmde hon sig som sagt för att behålla det. Och det är nog ingen gladare för en hon själv och så klart jag:D
Sesse var mammas lilla buse :D men nu är hon min lilla starka ängel :)

Förstår ni varför jag är så stolt?

Nej nu ska jag inte skriva mer, blir alltid för mycket....förlåt :S

Ni får ha det så bra alla.
Over and out!
Lite bilder ska ni få se oxå:D
    


Kommentarer
Postat av: Mira

Jaja, nästa kryssning, tjejkryssningen, då kommer du inte undan kl 01,30 ;) hihi....Sesse o jag håller dig busy till 6 hahha!! :D ;)

Ser fram emot det :P

Jättegulligt av Sesse, blommorna o kortet! Det var verkligen fint, så fint så jag oxo blev riktigt tårögd!
O jag VET ju också att du är en fantastisk mormor o mamma! :) Hihi

Stora kramar!!! PÖSS!

2008-02-24 @ 21:29:34
Postat av: Jonna

Sesse är verkligen stark, jag beundrar henne!

2008-02-24 @ 22:28:24
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: syrran

Gud va du e gullig. Jag sitter här å nästan lipar.
Tänk om våran mamma någon gg hade kunnat visa eller säga att hon va stolt. Snyft. Du e underbar å ja e så glad att sesse har dig. Puss på dig.

2008-02-26 @ 19:43:17
URL: http://bunnylove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0