Fiskresa :)

Förra tisdan vaknade vi dödströtta efter 3 timmar sömn kl 03:30 och gjorde i ordning för fiskeresan. Väckte Gabbe kvart över 4 och sen åkte vi iväg när han hade ätit frukost.
Resan gick till Ljusgryte i Katrineholm, vi hade vart där förra året och hade längtat efter att åka dit igen. Nu tog vi Gabbe med oss och skulle se hur länge han orka (inte lätt för en 5åring att gå upp så tidigt) Vi hade hoppats på att han skulle somna på vägen dit men nej det gjorde han inte, det va för spännande för att han kunde somna :D
Kom dit typ 6 på morgonen och Gabbe fick börja med att öva sitt kast med flöte, gick otroligt bra för han. Efter några timmar fick han riktiga grejer på, så stolt och glad han blev när han fick en krok...hihihi Vi fixade bottenmete till han och vilket tålamod han hade att bara vänta på att spöt skulle börja "skaka" ibland så drog han in bara för att va säker på att det inte var nån fisk på :D sen kasta han ut igen...mitt i prick!! som han sa :D

Jag hade bottenmete med gröna kulor och kl 8 fick jag min regnbåge :D hur kul som helst men tyckte det va för tidigt att få nån men iaf så rensa jag den. Jag fick inget mer den dan men Gabbe fick två och han fick göra allt själv,första gången hjälpte jag han och visade hur man gör och andra gången fick han rensa oxå jag höll bara i kniven med han men han fick dra ut alla inälvor och allt :D asså han va sååå otroligt duktig.

Markku fick tre stycken....och det ska jag inte prata mer om.

Vi hade gjort eld där för vi skulle grilla och den fick Gabbe ha öga på och vi på han...... men han var väldigt ansvarsfull över att elden inte skulle få slockna. SÅ söt han var när vi skulle åka hem hahahaha kläderna fulla med fiskrens och sot och inte bara kläderna utan hela han hahaha...

Kl 19:00 åkte vi hemåt och då blev han sur för han ville ha 17 fiskar men vi hann inte från parkeringen innan han hade somnat hihihi stackars lite så tött så.....men jag var så glad över att han tyckte så mycket om det och nu pratar han hela tiden om när vi ska åka igen :D Och det ska vi göra snart, men då får oxå Jasse följa med:)

Det va nog allt för denna gången, ville bara dela med mig av en helt underbar dag:)

Bilderna pratar för sig själva tror jag :D
     

     

   Over and out!!


Kommentarer
Postat av: J

Hahaha

Jag tänker leva i förnekelse tills jag blir 28, då ska jag dö i en mc-olycka för att cementera min status som ung rebell =)

2008-06-04 @ 12:12:49
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0