Flytt!

Lördag morgon, stressigt!!
Fick låna A bil för jag skulle hjälpa min son att flytta, Chrysler voyage....och sen på lördags morgon hämta vi släpet vi hade hyrt.
Innan släpet kändes det som jag körde nån jädrans pansarvagn så stor är hans bil men när släpet va på ja då vart det som nåt flygplan. Fanns inte plats på motorvägen för alla andra... bara mig!!!
Men iaf så åkte vi till Sesses lgh och lastade K grejer där, sen gick resan till Solna. Väl där så va vi inte riktigt säkra på vart det va så det va bara att göra u-sväng hit och dit mot traffik om inte annat (stackars stockholmare att få en lantis dit) men vi hitta platsen där vi skulle hämta en säng. Tur att inte han som dom köpte sängen från stog i fönstret när jag kom för då hade jag kanske fått böter för det va en polis :P Gjorde nämligen en fin u-sväng där mot traffiken :S Asså jag va tvungen för annars vet jag inte hur långt jag hade fått åka för att komma dit jag ville, så det är ju deras fel att ha det så krångligt.....vi lantisar kan ju inte sånt:P
Lasta på sängen och sen vidare till Uppsala, resan dit gick ju super bra :D Bilen jag låna hade ju farthållare så det va bara att fixa farten och sen luta sig tillbaka och relaaaaxa.
I uppsala fick vi åka lite hit och dit för att se vart vi kunde komma till k lgh, jag hade sagt till dom att dom fick inte låta mig köra till nån plats där jag va tvungen att backa med släpet för det va första gången jag kör med släp och pansarvagn= flygplan.....Men vad gör dom??? klart jag fick backa, panik, panik .........phew......men det gick ju bra.
Sen lasta vi på Kiddis grejer och åkte till Gävle och som vanligt gick det hur bra som helst att köra på motorvägen.
Stannade och åt på max innan vi började leta efter Kiddis lgh och det tog en bra stund. Till slut hitta vi dit och jag vet faktiskt inte vad hyresvärden tror att folk flyttar med, Austin Mini och skottkärra kanske??? Med tanke på utrymmet man har att köra där så kan det inte va nåt annat.Men det fixade jag, körde över fotbollsplanen bara och då fick jag space att svänga :P
Lastade av allt och kollade Kiddis lgh, den är jättefin:) Sen va det bara att åka hem igen och lämna släp och byta bil med Antti. Kom hem kl 21:30 på kvällen och då va man bra trött.
Tog en White russian, spelade lite guitar hero och vi somnade innan midnatt.
Det va nog allt för denna gången men jag måste säga att jag är väldigt glad över att ha kunnat hjälpa min son för en gångs skull:)
Ha det fint alla.
Over and out!!
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0