Hallå alla :D

Lite har hänt sen sist.
Vi va ju barnlediga hela förra veckan, kommer inte ihåg om man gjorde så där värst mycket:D Men i tisdags var vi iaf hos Mira och Antti, alltid så nice att komma dit. Vi stannade där en liten stund och sen gick vi till affärn och handlade. Sesse hade blivit sur och jag trodde hon va sur på mig för jag orkade inte få henne och Jonathan till mig tidigt nästa morgon. Så hon gick hem till sig:) Men nästa dag fråga jag henne varför hon va sur eller om hon va sur men då hade hon lugnat sig och hon visste inte själv varför hon hade blivit sur hihihihi hormonerna som spökar :D
Var iväg i veckan och prata med TF för jag vill få måla här och göra i ordning köket och jag hade tiden på min sida för dom skulle ha målat innan jag flytta in men det blev inte gjort så jag får måla YAY :D Ska tapetsera oxh den väggen man får tapetsera och sen ska jag måla i nån fin färg...jag hatar allt det vita. Sen blir det nog att köpa lite nytt till köket typ tavlor och nåt snyggt. Blev så inspirerat av Mira..hon har gjort i ordning hallen och köket och det blev såååå snyggt. Hon är så duktigt på sånt och hon har ju massa ideer hela tiden...
Men i lördags va vi hos dom igen alltså Antti och Mira och gav dom en skiva med finnska sing star men den funka inte :S så tråkigt...Mira blev ju så glad när hon fick den men sen funkar ingenting, så vi skulle försöka fixa det och lämna den senare på dan. Sen gick vi till Sesse och hon hade gjort i ordning i sin lgh, så fint det blev:) hon hade köpt tavla till köket...skitfin... jag hade vart hos henne tidigare i veckan och hjälpt henne möblera om där och det blev mycket bättre.
Sen på kvällen åkte vi till Janne och spelade lite poker med han och jag åkte ut först...väldigt ovanligt :D Pratade lite med min gulliga svärmor på msn och sen åkte vi hem. Men på vägen till Janne lämnade vi skivan till Mira och hon blev jätteglad och började sjunga direkt.
På söndagen tog jag och Sesse promenad, hur skönt som helst. Markku ville inte följa med för han skulle städa här hemma så att jag slapp göra det varje gång:) när jag kom hem hade han dammsugit hela lgh och städat köket, så skönt att slippa det:) Tack sötis!! Senare på dan kom Gabbe hit och han va trött och grinig....han brukar bli grinig när han är trött.
Tyckte han såg trött och sliten ut så jag ska köpa till han vitaminer igen...han äter ju ingen frukt eller grönsaker så han behöver lite extra.
Men snart får vi veta vad han är allergisk mot, vilka frukter och så.. känns bra det. Men nu är han som vanligt igen :D sjunger här på morgonen och allmännt glad:D Lilla sötisen:)
Sesse är på g hit nu och vi ska åka en sväng och handla.
Skulle va kul om ni som orkar läsa min blogg lämnar en kommentar efter er:) Annars har jag inte mycket att skriva om nu så nu får ni alla ha det så bra.
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh de är så kul att få lite nya tapeter och ommålat finns så mycket man kan göra med så små enkla medel. Brukar du titta på inredningsprogramen? Min Favorit är Design: Simon och Thomas.

2008-03-18 @ 19:35:26
URL: http://oijerholm.blogg.se
Postat av: Mira

hihi, gulle Dig!

Jag blev superglad av skivan!! HIHI...ni lurendrejjare där *fniss*..lura mig så haha!! :D
Kul överraskning var det verkligen! =))

Har sjungit som faen ska jg säga ....den där joutsenlaulu har jag dock inte lyckats slå Markku än, o börjar ana oråd...menade han verkligen 9500 poång..hm, har fått 9410 poäng bara. bajs.

Kul o börja grejja i köket sen!!
Sälv har jag gått över till Alex o Jennies rum....funderar på att göram ig av med ena loftsängen, Den svarta. Alex gillar inte den....o isf så blir det ju att inhandla ny säng till han o datorbord.
Började måla en av väggarna med vitt igår, men var inte det enklaste, kändes som att färgen inte alls ville suta synas igenom :S....så målade bara halva väggen, tänkte att det inte var nån ide att fortsätta...blev liksom så flammig,t men imorse när jag gick in o kika så var det helt OK...troligen så var det bara flammigt i mina ögon när det inte hade hunnit torka ordentligt än då.
Idag ska jag iväg o inhandla mer färg...om man får ork igen nån dag o fortsätta nånstans.
igår var jag en sväng till IKEA, o köpte med mig SYMASKIN. Har ju en sen innan men den blir man kkocko o sy med, så testade givetvis den igår, sydde en lampkjol. tyckte den blev rätt gullig *hihi*...måste köpa lite spets o "pimpa" till den lite också bara hehe.
Finns så MKT kul man skulle kunna göra. Idag kommer lite tyg med posten hoppas jag... :P...då blir det nog att sy gardiner o grejjer.
Ska ju när det blir lite varmare även göra iordning uterummet du vet...:p...storstilade planer...haha..nerå, men det ska bli VITT därinne o ska sy nya gardiner därinne med tänkte jag.
Köpt lite ljushållare o en lykta bland annat in dit :P
Skänker du mig en gnutta ork så jag kan fortsätta pillra med allt? PLZ? *fniss*

KRAM KRAM!!

2008-03-19 @ 12:46:07
Postat av: Mira igen

.....o sry, som vanligt blev det typ värsta romanen när jag skriver till nån...*oops*

2008-03-19 @ 12:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0