Hela veckan!!

Jaha nu har det gått en vecka sen jag skrev i min blogg :S att det alltid ska ta sån tid för mig att ta tummen ur röva.

Fredag förra veckan hämtade vi Jonathan halv fyra, kändes lite pirrigt att gå med han hem till oss och veta att han skulle va där hela natten :D
När vi kom hem fick han mat och sen satt jag och prata med han en bra stund....han är så söt.
Jasse och Gabbe tyckte det va jättekul att vi hade han här:) Kl 8 på kvällen åt han igen och han va så lugn och go, han somnade ca kl 9 och kl 10 gick vi och la oss och jag flyttade Jonathan in till vårat sovrum och han bara sov. Han skulle få mat igen kl 12 men han sov till kl 4:30 på morgonen, då vakna jag av han mumla lite i sin säng:) så jag gick upp och gav han mat och sen la jag han igen, han somna direkt. Kl 8 på morgonen vakna jag igen då hade Jonathan vaknat, Gabbe och Jasse hade vaknat långt innan och Markku va redan uppe med dom....så fort dom hörde att Jonathan va uppe skulle dom in till oss men jag hörde att Markku sa till dom att det fick dom inte dom skulle vänta tills vi kom fram :)

Jonathan va så glad när han vakna, fick sin mat och sen prata vi en hel del;) Efter ett tag så bada jag han och det va ju kul:D Sen skulle vi ut och gå, hade inte tänkt väcka Sesse förren kl 1  för jag visste inte hur länge dom hade vart och festat. Men hon ringde hit kl 10:30 och då va vi typ på g ut men hon ville följa med på promenad:) så vi vänta på henne.

Vi gick en sväng och hamnade hos Antti och Mira:) Väl där fick vi höra att dom hade vart sjuka hela bunten och Mira va ganska så dålig, såg sjuk ut stackarn..så vi stannade inte så länge där för vi ville inte ta in Jonathan där. Men vi fick låna Guitar hero av dom och jag tyckte inte det va så roligt:S tänkte bara att nu så blir det bara det i helgen för Markku tycker så mycket om det.

Barnen fick leta efter sina påskägg:D Gabbe har väntat på det hela veckan för han tycker det är såå roligt att få leta efter dom och inte bara få dom i sina händer på morgonen, det tog en bra stund för dom att hitta dom:D Gabbe hade nästan gett upp men till slut så fick han hjälp av sin syster:D så dom hade en del att smaska på under dan.

Strax innan två åkte jag och hämta min Son Kiddi och hans flickvän Alexandra på tåget, helt underbart att dom kom hit:D
 När vi kom hem gjorde jag i ordning maten, när vi hade ätit lammstek och gott så tog vi en eller två drinkar;) och sen blev det guitar hero, Kiddi tyckte det va skitkul:) men jag och Alexandra va bara trötta på ljudet från det. Sen blev det dansmattan och sing star:D efter några timmar hade Markku somnat och sen somna Alexandra men jag och Kiddi sjöng här till kl 3 på natten Hahahaha ojojoj va kul det va. Inte ofta man kan ha så kul med sina nära:) Kiddi är faktiskt rolig att festa med och det va första gången jag festa med Alexandra och det va kul:D
 Btw jag provade spela den där skiten och det va helt ok.

Söndag: Gick upp sent,städade här lite och sen spelade vi guitar hero, ångrar mig att jag prova det för det är beroende framkallande sååå otroligt kul. Kl 2 hämtade Annika Gabbe, och efter det fortsatte vi spela och vi spelade och spelade tills mina armar och fingrar va helt slut:S haha men kul va det.

Kiddi Alexandra och Sesse samt sötisen kom hit kl 7 och vi åt. Hade gjort nån ny rätt såååå gott, Fläskfile med kantarellsås ja eller det blev en gryta...men gott va det.

Dom stannade inte länge här, men jag och Markku spelade lite (ovanligt) och sen kl 1 så va jag helt slut och vi gick och la oss.

Måndag: Kiddi och Alexandra ska hem i dag:( önskar att dom bodde lite närmare oss så att man kunde träffas oftare, Alexandra är helt underbar tjej...så glad för Kiddi att han har träffat henne. Tycker väldigt mycket om henne, som jag har sagt innan så kännst det som om vi har kännt henne länge. Det att hon kommer hit med Kiddi hoppas jag att är för att hon gillar både Sesse och Kiddis knasmor:D

Åkte med Jasse till tunapark där hennes mamma skulle ta henne, sen hem och hämta Kiddi och Alexandra. Åkte med dom till tåget och därifrån åkte vi till Janne, Markkus kusin, han behövde hjälp med datan. Markku fixa det som gick att fixa men sen drog vi hem.

Sen har det vart typ att vakna äta sova spela guitar hero, gick med Sesse en promenad förrgår och i går men hade fullt upp i går så det blev bara en kort promenad...en timme typ. Städade i går och sen åkte vi igen till Janne för han hade behövt router som jag hade nånstan liggandes så nu har Markku fixat det för han, och han blev så glad för det:)

I dag ska vi till sjukhuset med Gabbe och göra allergitest, blir så skönt både för oss och han att få veta vad han kan äta för frukter. Så det tar nog hela dan skulle jag tro.

Ojdå jag säger som min vän Mira det blir ju alltid värsta romanen när jag skriver thihi....men men så är det när man inte kan skriva lite oftare:S

Men nu har jag inget mer att skriva om så ni får ha det så bra!!

Over and out!

Jag vill inte bada!!!


Ahh skönt det va:)


Jasse letar påskägg:D


Och det gör Gabbe med, men han har nog tröttnad lite där:D


Här "sover" dom så sött:D


Kommentarer
Postat av: syrran

Så fina ni e, jag saknar er. puss å kram på er alla

2008-03-27 @ 13:31:42
URL: http://bunnylove.blogg.se
Postat av: Kiddi

Bra att veta att du tycker om henne också :D

Tycker allt att ni får ta och besöka mig någon gång med! "Få tummen ur röva!" :P

2008-03-27 @ 20:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0