Jordbävning!!

Det var jordbävning på island och inte bara en utan flera gånger, har inte kunnat räkna hur ofta dom kom men den starkaste var 6,1 på richterskalan.
Den första kom i onsdags men den starka kom i torsdags och det har pågått hela natten och i dag.
Har pratat med min dotter som är på island just nu och allt va bra med henne, skalven var ju inte där hon är men dom fick sin del av det iaf.
Pratade oxå med min syrra som bor där och hon sa att det hade vart hemskt, hon hade blivit livrädd för hon trodde att huset skulle rasa. Alla väggar hade skakat som löv och när det var över gick hon ut för att kolla om huset hade blivit skadat men hon skunde inte se.
Kollade precis hur det såg ut med efterskalven och det fortsätter men dom är alla under 3 på richter så man får hoppas att det inte kommer nån mer så stor som i går :S eller att kommer vulkanutbrott, för jag har kollat det oxå med oro och tryck i jorden och det ser inte bra ut men det kan va pga skalven...att mätaren tar in skalven oxå. Hoppas det iaf.
På bilden jag har lagt in ser ni hur många skalv det har varit.
Prickarnas färg visar tiden sen dom kom, dom röda är dom inom fyra timmar. Stjärnorna visar dom som är starkare än 3 på richter.
Det va allt för mig i dag.
Over and out!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0