Sluta röka :D Eller inte :(

Fredagen den 12/9, jag och Sesse ska sluta röka i dag.
Hade bara 6 cigg på morgonen och det brukar inte ta så lång tid att röka upp det :P men konstigt nog så hade jag dom hela dan och framåt kvällen:P
Men när kvällen börja närma sig blev man lite snål med rökat :P rökte bara några bloss sen fimpa och SPARA DEN!! Sen vid halv nio så va det sista fimpen :S hjälp!! Vi Sesse satt på balkongen och skratta nästan ihjäl oss för vi tyckte vi var så patetiska och helt värdelösa att inte bara kunna sluta här och nu typ :D Jag sa till henne ja Sesse nu kan vi skratta men hur fan blir det i morgon sitter här och letar fimpar (ett skämt bara) Så då var dom slut!!
Kvällen gick utan några som helst problem va uppe till klockan ett och tyckte inte det va så jobbigt.

Lördagsmorgon vakna jag klockan 10 och kände mig hur pigg som helst och INGET röksug....YAY....tänkte att om det blir så här bra så är det inga problem :D Gjorde kaffe och när det va klart hämta jag en kopp och satte mig vid datan och kollade lite netlog, om nåt hade hänt när jag sov :P Kopp nr 2 hämtades och tillbax till datan...läste bloggar och massa annat men sen börja jag känna att jag blev lite konstig :S mina armar blev som bly!! och jag tänkte bara fy fan ska man bli sjuk nu....inte riktigt rätt tid för det...men sen gick det över phew.
Tänkte spela lite poker och bara ta det lugnt denna första dag som en helt ny rökfri människa......så härligt:D
BOOM nu slog det till igen och inte bara mina armar utan benen va som deg oxå.....va fan....vad är det för nåt?? Sen släppte det...thank god :) Och BOOM igen nu var benen som deg, armarna som bly och allt snurra och jag blev illamående oxå...bläää..
Började fundera på va fan det kunde va....hmm....har ju slutat röka några gånger och aldrig fått nåt sånt.....hmm...kan det va nåt virus på g?
Kollade datan och sökte efter nån information om hur kroppen kan reagera när man slutar röka, alltså negativa saker om det.....
abstinens. Hitta bara att man kan ha svårt att konsentrera sig (det har jag redan) rubbningar med matsmältningen (har jag redan) och sen va det ett till men det kommer jag inte ihåg vad det va för då var jag så dålig att det blev svårt att läsa och förstå vad jag läste :( Dagen gick och jag åt för att bli av med illamåendet (hjälpte inte) ringde Sesse och kolla hur hon mådde, hon hade det bra.....då började jag gråta oxå :O Sen skulle jag städa undan i köket och blev flyförbannat (på vad vet jag inte) men hade gubbana med dom vita tröjorna sett mig hade jag fått låna en :P för jag svor (för mig själv) slängde saker i diskhon och spillde vatten överallt och blev riktigt vansinnig på mig för att göra det. Sen ställde jag mig framför diskhon och höll mig i bordet och sa till mig själv: lugna ner dig för det är bara ciggen som gör dig arg! Ingen annan!! Till slut så blev jag lugn, disken fick vänta :P Försökte sova en stund men det gick inte för jag hade sånt illamående och trodde jag skulle spy.
Lördag kväll, hanterade det inte längre för jag fick gråt attacker illamående och allt det andra hela tiden och det blev värre med varje timme. Tänkte så här att om jag fortsätter så kommer jag säkert att ta kål på både mig och sambon innan söndag! Ursäkter tänker ni och ja det är kanske rätt men jag har slutat flera gånger och höll upp i 7 månader som längst men jag har aldrig fått nåt liknande det där.
Iaf så bestämde jag mig för att gå och köpa cigg, sa det till min sambo och jag tyckte jag var så dålig människa att inte kunna göra det jag sa att jag skulle göra. Så ynklig patetisk och dålig!! Det var vad jag tyckte om mig själv.
Gick till affärn och dom som såg mig trodde säkert att jag hade druckit en del för jag va som en full höna när jag gick dit, vinglade hit och dit :S
Köpte cigg och när jag kom ut funderade jag på om jag skulle ta en direkt eller vänta tills jag kom hem....öppnade packetet och tog ut en....höll den i handen och sen tände jag skiten, tog två  eller tre bloss sen vågade jag inte mer för var rädd för att tuppa av där ute. Kom hem och tyckte inte alls om mig själv... hade ju bestämmt att jag skulle va rökfri när jag skulle till min son och hans underbara flickvän (snart sambo :D ) men icke sa nicke nu rökte jag igen :( Och efter en cigg mådde jag mycket bättre :S
Ja man tror man är så stark men ack vad man kan bedra sig:(
Vill säga att jag hade faktiskt inget röksug på den tiden och hade jag hittat nån som helst information om vad som hände med mig och hur länge det skulle pågå så hade jag försökt att hålla ut, tycker att det är gansa så konstigt att dom inte kan berätta lite om det nekativa som händer precis när man slutar och inte bara att man får smaksinnet tillbaka och luktsinnet (och luktsinne har jag så det räcker för många personer, så det har inte försvunnit)
Men iaf så är jag nu en människa som röker (fortfarande) och har dålig kontroll över mig själv :(
Dang it, nu blev det så där jättelångt igen :S
Ha det bra alla
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sesse [Jojjes Mamma <3]

Det var ändå bra att du klara dig så länge :) Bättre än mig :P

Älskar dig mamma & tack för all hjälp idag :)

2008-09-19 @ 17:19:52
URL: http://soulstone.blogg.se/
Postat av: Sesse [Jojjes Mamma <3]

Ja det var riktigt skönt faktiskt :P



Samis kompis "Raggar-matte" ringde igår, så försökte han få mig till att följa med ut idag :P sen hade sami på högtalaren så fick han prata med sami igen men han visste itne om högtalaren så sa han "nu sami får du tjata på sesse så hon följer med oss ut imorgon så jag kan ragga lite på henne"

Jag knäckte mig totalt, Haha :D



Jag har lite kvar som jag spara om du vill ha det till frukost?

2008-09-20 @ 12:12:08
URL: http://soulstone.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker du varit så duktig ju.tror du kommer,klara de när du har mindre saker runt dig med då har du kanske lättare,klarat.

lycko spark där bak!;D kramis,ljus

2008-09-22 @ 14:43:42
URL: http://theravenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0