Suck!!

Suck....mår inte alls bra nu:(

Har vart i tvättstugan och det gick bra. Sen gick jag och Sesse till torget och jag pratade med Tf om nytt förråd men det va redan utlånat.......... Dang it. Men jag ska ta ett snack med dom som har det och kolla om dom vill byta.

Sen pratade vi Sesse om allt och inget men till slut så började vi prata om hennes liv och hur det går och hon mår inte alls bra :S

Hon är trött på att behöva få hjälp hos soc (och det kan man förstå) hon får inget jobb, hon behöver mer pengar för det hon har räcker inte till.
Hennes son växer så fort att hon hinner knappt köpa kläder till han innan dom blir för små och han äter otroligt mycket, och det är ju bra men det behövs pengar till alla olika behov. Men det räknas inte med i NORMEN!! Ja jag vet att hon ska va nöjd med att hon får hjälp och alla vet att man inte ska leva nått lyxliv på soc men hallå man ska ju kunna leva eller?
Hon har räknat ut att om hon bara köper nutrilett till sig får hon i sig alla vitaminer och då blir det pengar över till hennes son, och då kan hon köpa gåstol, kläder och lite leksaker till han så småningom :( Helt sjukt.
Eller så får hon flytta till Island med han så att hon kan börja jobba och det är det som tar kål på mig, att inte få följa hans uppväxt...jag har ju vart med från allra första början och nu kanske det blir inget mer av det:( Men jag kan ju inte tvinga henne att stanna kvar för min skull, jag kan ju inte hjälpa henne ekonomiskt tyvärr :S
Så nu har jag fått rensa min hjärna lite:)

Ha det fint alla och ett stort tack till er som har skrivit kommentarer :D

Over and out!

Kommentarer
Postat av: sesse

Du ska veta att jag tycker det är svårt att flytta ifrån dig.. Därför jag inte gjort det ännu.. Men jag måste följa mitt hjärta & det säger Island.. jag kanske inte får de så mkt bättre där ekonomiskt, men jag tror jag får det lite bättre än här. + att då får jag iaf komma ut lite på dagarna & jag har vänner där som jag kan gå ut med när jonathan är hos sin pappa. Jag får skaffa webcamera och så får du följa hans uppväxt mycket så :) Älskar dig mamma & önskar att du kunde följa med, men ditt hjärta finns ju hos markku.

2008-09-03 @ 08:00:06
URL: http://soulstone.blogg.se/
Postat av: SWEDANSK

Jadu gumman...fundrar en del på det där med socialbidraget...normen höjs inte för att det kostar mer!mat,hyror,el,kläder,...så jag har fundrat på hur fasen folk klarar sig...snart ä man där själv...eftersom Alliansen bestämmt så...Jiiipii



Nej Sverige ä ett skita land just nu...man kan undra om det kommer bli till det bättre...Man kan bara hoppas...Sköt om er så länge



Kramelikramsi

2008-09-03 @ 12:54:39
Postat av: Anonym

hej vännen jag skickar dig så många kramar för jag tycker så mkt om dig..;)kramis ,ljus,en önskan om en väldigt trevlig,mysig helg kramis raven angel

2008-09-05 @ 16:21:14
URL: http://theravenangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0