En ny dag.

I går hade jag fullt upp, när Jonathan vakna så fick han äta och sen gick vi en lång promenad....träffade Jimmy utanför Hemköp och vi bestämde att Jonathan och hans lilla plutt skulle få leka nån dag :) Kan va kul för Jonathan att träffa andra barn.
På vägen hem så ringde Annika och undrade om hon och Gabbe fick komma en sväng till mig JAAA så klart fick dom det. Tycker faktiskt att det är kul att sitta och prata med henne, har saknat henne. Fick ju bra kontakt med henne min första sommar här men sen blev det stopp och det va ju synd men nu hoppas jag att det ska bli vänskap igen :) Man måste ha nån annan en sin sambo/särbo/make att prata med!
Dom kom hit och var här en bra stund, KUL! Tack Annika!
Jonathan somna en stund igen och när hanvakna åkte vi till willys och då hade Markku kommit hem så han följde med. Skulle köpa nappflaskor men dom hade inte dom jag ville ha men jag köpte massa burkmat att ha här hemma. Hade köpt nån gröt till han på hemköp som han tyckte jättemycket om :) Iaf så handlade vi klart där och jag "sprang" till rusta att köpa plastskålar, lättare att ha sånt för hans mat. Åkte hem och lagade mat till oss snitzel med potatis och bernaisesås, Jonathan tyckte om det  och åt en halv snitzel och en halv stor potatis....duktig kille :D Klockan hade blivit ganska mycket när vi hade ätit klart så det va bara att duscha av Jonathan och borsta hans tänder och då va klockan redan 8. Gjorde i ordning välling och pussade han gonatt från mig och sin mamma. Då trodde jag att han skulle somna direkt, men icke sa nicke :/ Markku hade fått den snille blixt ideen att han skulle sova i vardagsrummer för att vänja han vid ljud men det tyckte inte Jonathan om så han somna inte förrän kl halv tio.
Så pga att han sov där i natt så vakna han så klart när Markku gick upp och skulle till jobbet :S Klockan va då halv 6 och jag va såååå trött!! Men det va bara att dra sig från sängen och börja pyssla med han :)
Han har vart jättreött i morse och gnällig men så somna han till slut igen kl halv nio.

Fick punka igen på vagnen på promenaden i går GRRRRR så irriterande, tog av hjulet och drog ut slangen när jag kom hem Markku fick fixa det även om han va trött :P han fixade hålet och jag rensade själva däcket. Hoppas det blir bra nu, så svårt att få av och på däcket.

Pratade lite med Annika i morse och hon sa att om jag vill ha lite paus från lilleman så kan jag alltid prata med dom :D Så gulligt av dom :) Det kommer nog att behövas tror jag! Det värsta är att jag är så dålig på att be folk om hjälp :S Så kommer nog att gå under innan jag kan be nån om hjälp :/ Men vi får se hur det blir :)

I dag blir det nog promenad som vanligt och kanske jag tar en sväng till Jimmy eller Annika eller kanske Mira :) Ja vem vet vad jag hittar på, men det får ni veta så småningom:P

Det va allt för denna gången, ha det så bra.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0