Det jag glömde skriva om i går :P

Lite saker glömde jag skriva om i går, var kanske lite deppig eller nått :P

Blev så mycket som 46 år i helgen :O så i lördags hade jag bestämmt att jag skulle ha det lite mysigt med go mat och förhoppningsvis barnledig :P Köpte en pytteliten rödvinsflaska som jag skulle ha med maten "LYX på hög nivå" Så det blev fläskfilé med pepparsås grönsaksgratäng och färsk sparris och ett glas rött till mums!! Så jag har kvar halv flaska rött som jag kan spara tills nån annan gång :D Hmm om det inte blir dåligt :/ Men men nog om det, blev iaf inte så att jag vart barnledig för dom va sjuka. Blev lite ledsen men det är ju sånt man får ta, inget att göra åt. Hade verkligen behövt lite space men sen är det ju det att han sover ju hela natten så det är mer att man skulle behöva ha nån helg ledigt så man verkligen skulle kunna vila. Men det får jag nån gång, kanske i augusti..ha ha ha.

Men vi åt ju gott och Jonathan tyckte om maten :) sen blev det att kolla lite tv och bara slappa, på söndagen då jag blev som sagt gammal då ringde Sesse Kiddi Jenny och Marta för att gratta mig. Annika och Mike kom hit med en blomma (Luck Bamboo) dom tog med sig fika för dom vet hur sämst jag är på sånt, hade inte heller räknat med att nån skulle komma på kaffe! Sen fick jag sätta mig vid datan och tacka alla som hade grattat mig och det tog tid!!
Hade fått present av min son och hans fru när jag var hos dom :) Tack för den fina presenten!!!! Den är hur bra som helst :D I går kom mina svärföräldrar på kaffe och då fick jag en blomma till :) Jonathan ville inte sova för han hade så kul med Pekka men han skulle ju upp tidigt så det blev sängen iaf och han hämnades på mig i morse för han vakna kl 6 hahaha (får inte han va uppe får inte jag sova på morgonen) :P

Sesse ringde mig i går och berättade att hon hade svininfluensan :/ men hon skulle till jobbet för dom hade hotat att sparka henne om hon inte kom, Jävla idioter!! Hon har ju vart sjuk nu i över en vecka och det gjorde att dom fick nog. Men hon sa till dom att hon hade det och fick för svar att: ja vi får hoppas att det inte smittar då! :O Hon jobbar med fisk, mat!!! Hur fan kan dom va så korkade att låta nån jobba som har det?? Helt sanslöst!! På island får man inte va sjuk!

I april i år så gjorde Sesse ett kontrakt med Jonathans pappa om när han skulle ha sin son, han skulle ha han en helg varje månad och två veckor på sommaren. Han har aldrig tagit han, för tiderna har inte passat! Sen finns det regler på island som säger att om man har ett sånt kontrakt och den som har barnet vägrar att låta den andra träffa det så får man böter, men om den som ska ha barnet inte hämtar det då är det skit samma inga böter och ingenting :O Men iaf så har hans pappa inte haft han en ända gång och han kom inte till han för att säga hejdå när han åkte hit....sen har Sesse och soc försökt att få hans pappa att skriva på ett nytt kontrakt men han kommer inte på möten och nu ska den där jävla idioten försöka att stämma Sesse för att hon har vägrat han att få barnet :O Alltså han ska försöka att få ut lite pengar nu när han vet att han inte kan få träffa han, man blir ju äcklat av sånna människor!! Hur kan man använda sitt barn som nån slags inkomstkälla?? Hade Jonathan vart på island så hade han inte träffat han för "tiderna" passar inte. Men fakta är ju att det va han som fick bestämma tiderna!!

Hoppas bara att han förstår att han kan glömma det där.

Ha det fint alla.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Kiddi

Jag kan nästan garantera dig att det är hans föräldrar som styr honom som en marionett! Tror att han skulle ha skitit i Jonathan och släppt taget (glömt allting) helt om han fick bestämma helt själv.



Låter i vilket fall som helst helt sjukt, och han kan bara inte få igenom något genom en stämning... för då är det dags att skriva nya lagar på Island!



46?! var det inte 35 vi sade? ;)

Over and out!

2009-10-27 @ 23:40:59
Postat av: sesse

jag tror han hann och ta hann 3 helger.. inte mer an det.. sa lite tog han honom allt men det var inte mkt.. sen kan man ju tilllagga att det tog mig 5 manader för mig att lata honom ta honom.. eller nej, fa honom att skriva under papperet.. och det var han som gratbad mig att flytta hit.

2009-10-28 @ 12:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0