Jahapp så det kan gå!

I går tisdag så gick jag med Jonathan till dagis som vanligt, kl 11 ringde dom till mig och sa så här: Få inte panik bara för att vi ringer nu! Panik panik!!! vad har hänt?? Jo det va så här att Jonathan hade vart ute med alla barnen och lekt och han ramlade så han fick ett jack i pannan och skrapsår på kinden.....jag frågade om dom trodde han behövde sys då men nej så stort var det inte men skulle va bra i fall jag kunde gå med han till läkaren och kolla såret och plåstra om det.....jo klart jag kommer sa jag!!! Slängde på mig kläder och sprang dit, när jag kom dit så kollade vi såret och det va ju inte så farligt men jag gick med han iaf till vårcentralen och där träffade vi sjuksköterska som plåstrade om och tvättade såret, hon sa att jag kunde ge han alvedon om han fick ont. Sen gick jag till bvc för att kolla om Karin va där och det va hon så vi väntade på att få prata med henne, fick en tid för Jonathan på fredag :)
På vägen hem somnade Jonathan i vagnen men vaknade när jag tog upp han, gav han mat och sen fick han vila :) Han sov i två timmar :O

Gick till torget senare på dan och mötte Markku där. Sen blev det bara det vanliga äta, tv och sova.

Men jag pratade med Alexandra och hon undrade vad jag skulle gör den 20 nov.....hmmmm....kolla almanackan.... jo det va helt tomt som vanligt.... inget planerat. Jag undrade så klart varför hon ville veta det och då berätta hon att dom ville att jag skulle komma till gävle, Kiddi skulle sen ha ungarna och jag och Alexandra skulle på bio!! Ja det låter inte dummt!!! Jag har inte vart på bio sen....ja sen när?? Så länge sen att jag kommer inte ihåg senast jag var där men jag tror det va 2002 :P Frågade Markku vad han tyckte om det och det svar jag fick va typ: ja gör så! Kändes inte som att han ville följa med för det skulle bara bli kul för mig och han fick hänga med ungarna...tror han vill "passa på" när jag är borta....ja ni vet hur det är: när katten är borta dansar råttorna på bordet!! Men det skulle nog bli sista gången dom skulle göra det! Iaf när den katten är borta :P

Men jag funderar på om jag kan åka och jag hoppas det verkligen :)

Saknar min underbara svärdotter i dag :( Hon har inte vart på msn som hon brukar och jag vet inte vart hon har tagit vägen!! Alexandra jag saknar dig!!!!! Vart är du??

Till min son Kiddi: Ja det är ju så att han kan begära dagsböter för varje dag han inte får ha Jonathan och så länge det gamla kontraktet gäller så kan han få det, säkert därför som han vägrar att komma och skriva under! Det är hans pappa som håller på att köra med han (hans mamma dog för länge sen) så det är helt rätt att hade det inte vart för hans pappas skull så skulle han skita i han totalt (glömma han).....sorgligt men sant :(
Ja juste så var det ju 35!! Så gammal blev jag :P

Det va allt för denna gången.
Ha det fint alla!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0