Jonathan och min mamma/ av Sesse :)

Måste bara visa er vad min dotter har skrivit :) Blev så rörd av det <3


Måste bara skriva lite för det va länge sen och jag känner att det är dax nu.

Jonathan har vart hos min mamma sen 23 augusti. Hon tar hand om han för jag måste fixa saker här på Island både med mig själv och min ekonomi...hade blivit deprimerat och kände att jag behövde hjälp...Jonathans pappa fanns inte där för att hjälpa mig så därför fick Jonathan åka till min mamma.

Allt har gått jättebra där, han har börjat på dagis och lärt sig nya ord och massa andra saker, jag är så otroligt stolt av han :D Sen måste jag oxå säga att jag är så otroligt lycklig att ha en sån underbar mamma som finns där för oss och gör allt för man, trots att hon är sjuk så hjälper hon mig och tar hand om Jonathan....även om det är jobbigt för henne och hon har ont och är trött. Jag älskar min mamma så mycket. Finns inte bättre människa <3 bästa mamma och bästa kompis i världen :)
Men ibland mår jag dåligt av att låta henne ta hand om Jonathan, hon har blivit 46 år och igentligen ska hon inte behöva ta hand om barn nu, sen får hon min son som jag ska igentligen ta hand om 24/7...hon skulle kunna göra så mycket annat än att ta hand om barn. Ibland känns det som att jag gör henne illa med att låta henne ta hand om han och är rädd för att hon kanske inte vågar säga till mig att hon inte orkar. Jag vet att hon älskar både mig och Jonathan och skulle göra vad som helst för oss men ibland ska man inte behöva göra saker som nån annan ska göra.

Jonathans pappa tror inte att jag har några som helst kännslor tll min son för att jag låter min mamma ta hand om han, men jag kan säga att jag mår väldigt dåligt över att han inte är hos mig....tänker på han flera gånger om dan och saknar och älska han oändligt mycket!! Ska till sverige för att träffa han och längtar så efter att få krama om min lilla prins<3 och bara se han in real life... bara sitta och titta på han leka och lyssna på han skratta :) Att ha ett barn är det bästa man kan ha....att få ett barn är den största gåva man kan få, men det är oxå tufft...och mycket upp och nergångar...mycket man måste göra och bestämma...mycket ansvar! Men jag ångrar mig inte en sekund för han är det bästa som har hänt mig och jag älskar han mer än allt annat.

Att Jonathan är hos min mamma i sverige är bra för både mig och Jonathan, men det är sånt hans pappa inte förstår...han skulle kanske göra det om han skulle ge sig tid att lyssna på mig. Ja det va nog det jag vill ha sagt :)

Och mamma! Jag är så otroligt stolt av dig och tacksam att du hjälper mig med detta, älskar dig oändligt mycket och jag hoppas att du säger till om du inte orkar mer!

Jonathan och mormor (min mamma)


Mitt svar till Sesse. Aww tack gumman:) Började gråta när jag läste det! Du gör mig inget ont. Jag hade ett val, jag kunde ha sagt nej om jag ville men jag gör det med glädje och som jag har sagt så får vi se hur allt blir när vi har kommit in i det hela med dagis och allt. Men det är ingen som har tvingat mig att ha han :)
Förstår inte hur hans pappa kan säga sånt till dig och jag tycker att han skulle kanske ha visat lite själv hur "mycket" han älskar sin son i stället för att tjata på dig!! Ta hand om dig själv och låt inte denna idiot ta för mycket energi från dig för det är han inte värd!
Vi älskar och saknar dig <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0