Ny dag.

Ja i dag är det fredag, nice!!

Gjorde inte så mycket i går faktiskt, papprena kom inte så jag åkte inte till stan :( Annika hade bjudit mig på kaffe men det regnade så himla mycket så jag orkade inte dit. Gick en sväng till hemköp och sen till torget och möta Markku. På kvällen ringde jag Sesse och vi pratade lite om hur vi ska ha det med den ekonomiska biten för Jonathan. Jag har ju inte så mycket att ta av så hon får betala för hans kläder och det han behöver...tyvärr :( Önskar jag kunde bidra med det oxå. Men därimot så tar jag ingen LÖN för att ha han som vissa undrar över. Han är ju mitt barnbarn! En del av mig!

Jonathan fick sitta en stund på pottan men han tycker inte om det och vill absolut inte bajsa där eller kissa, då blir det ju smutsigt....otroligt petig!! Men han är jätteduktig, han vet precis vart allt ska va och inget ska ligga framme som har en annan plats. Han plockar undan efter sig och när jag har bytt blöja vill han få slänga den och lägga tillbax våtservetter och salvan :D och klart han får det.. bara bra att dom får hjälpa till lite :)

I dag ska jag till dagiset och prata med dom, Annika ska ha Jonathan så länge :) Så gulligt av henne!

Nu sover  lilla pluttisen här, han vakna ju tidigt i dag eller när Markku åkte till jobbet kl 6 bläää så trött jag va... försökte få han att somna igen men no way han ville inte det....drog i mitt täcke och babbla på så att inte jag fick sova heller :P Men söt är han :D
Gick upp och han gick direkt till vardagsrummet och peka på tv'n, ville se på barnprogram :P fixa det, kaffet och sen ut och röka några bloss :/ Kaffet klart och Jonathan sitter och tittar på tv....ah då hinner jag ta lite kaffe innan hans frukost...åh det va gott och nu har man vaknat till liv igen :D Gav han frukost men han ville inte äta allt hmmm det va konstigt men men sen fick han sina vitamindroppar och det gillar han. Sitter och skrattar när jag räknar dropparna hihi så söt :) när han har fått dom så säger han namm namm :P

Testade att filma med min gamla kamera den som man inte kan ta bilder med och det gick men inte så bra skärpa, men det är bättre än den andra så nu kan jag filma lite och skicka till Sesse. Hon måste bara se när han dansar :D En liten rockare hahaha

Nej nu har jag inget mer att berätta om så ni får ha det så bra.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0