Helgen och lite till :)

Som jag sa så kom Kiddi hit med Theo, hade tänkt möta dom i stan med Jonathan med mig men han var så trött så jag fick Markku att ha han så jag kunde hämta dom med bilen.

Vi gjorde inte så mycket på fredagen för dom kom ju sent och Kiddi fick lägga Theo ganska snart efter att dom kom, men jag och Kiddi satt uppe och snackade massa :) Vi gick och la oss ca kl 11 och det va ju tur det för kl halv tre på natten vaknade jag av att jag hörde nått som inte va nått vanligt ljud....kollade Jonathan och han va ok trodde jag :/ La mig igen och sen kom ljudet igen och då visste jag att det va min lilla plutt.....gick upp igen och hann precis ta upp han från sängen när han spydde.......spydde överallt på golvet och jag sprang med han till toan.....där stog han vid toastolen och höll sig i och spydde :( Lilla plutten han va så sjuk stackarn.....skakade i hela kroppen och kallsvettades, Höll min hand mot hans panna så att han fick stöd och den andra mot hans mage....tyckte sååå synd om han :( Tvättade av han när han va klar och vi gick fram till hallen där stog Kiddi :S han hade vaknat av att han grät så mycket och det hade Theo oxå gjort. Kiddi tog Theo i famnen och la sig med han för att lugna han. Skulle in med Jonathan och då hade jag städat upp all spya men på vägen till sovrummet började han igen :( STACKARN!! Det pågick en stund men sen verkade han må bättre så jag gav han vatten att dricka och la han igen, då va kl 5 på morgonen. Jag somna inte förrän kl 6 för jag va så orolig att han skulle börja igen.

Kl halv sju vakna han igen och var hur pigg som helst :O Jag och Kiddi började fundera på vad det kunde ha vart som fick han att spy så mycket för inte va han sjuk på morgonen...ingen feber och så pigg! Funderade på om det hade vart vällingen som hade blivit dålig.....eller maten han inte tålde för han fick nått han aldrig har ätit innan men jag tror att det bara va spysjuka som gick över så snappt.

Jag och Kiddi va ganska trötta efter natten och jag tror Theo tyckte det va helt kasst att komma hit och inte få sin sömn på natten som vanligt :P Men vi tog en lång promenad på morgonen för att piggna till lite :P Efter lunch när alla hade fått i sig nått så åkte vi till stan. Väl där gick vi till willys och handlade lite gott i maten, stannade på expresso house och tog en latte och äppelpaj..mumsillibaba så gott det va :D

Kom inte hem förrän sent så det va bara att ge dom mat och duscha Jonathan sen fick han gå sova men Theo hade haft det så bra i stan att han sov nästan hela tiden vi var där så han va fortfarande pigg. Jag tog han och Kiddi lagade mat till oss...Entrecote med klyftpotatis sås och färska sparris.....vi var så trötta att vi glömde salladen :P så gott!!!

Satt och tjata till halv 11 denna kväll då orkade jag inte mer....helt slut.
Söndagmorgon....nu ska dom hem :( Lämnade dom på tåget vid 10 tiden på morgonen, Markku hade kommit och tog hand om Jonathan men han bara skrek när vi åkte :( till slut så somna han. Hade precis somnat när jag kom hem igen.

Tog en kort promenad till hemköp och sen hem igen. Gjorde inte så mycket mer denna dag.

I går (måndag) åkte vi till stan och skulle kolla skor till JOnathan men där var det elavbrott så inget va öppet, hela stan va mörk. Markku skulle till fk men det va samma där.....efter ett tag så kom strömmen och Markku kunde göra det han skulle men inte jag för då hade Jonathan somnat i vagnen. Tog en latte och sen åkte vi hem.

Tvättade av sovrumsgolvet för jag tyckte det luktade fortfarande spya :/ så Markku gjorde mat till oss :O tack älskling!!! Så skönt att slippa det nån gång!!

I dag fick jag besked att jag har fått plats till Jonathan på dagis :D YAY YAY YAY!!!
Så på fredag ska jag dit utan han, får kolla med Annika om hon kan ha han så länge, då ska vi gå igenom alla papper och så. Sen på måndag ska han börja. Nu bara måste jag åka och köpa skor till han (vinterskor, stövlar och vanliga) Han har ju typ inga.
Så nu får det va bra i dag och jag hoppas att alla ni mår bra.

Btw tack för era kommentarer :D

Over and out!

Oppsss lite bilder ska ni få kolla oxå :P

Kommentarer
Postat av: Annika =)

alltså GUUUUD va söt lille Theo är!..tur att jag inte kom och hälsade på för då hade jag kommit därifrån med två små...fniss

2009-09-29 @ 18:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0