Onsdag :/

Vaknade kl 6 försökte få han att somna om men det gick inte. Gick upp och han gick direkt till sin nya bil och lekte, supernöjd! Fixade till han frukost som han åt men efter det hände nåt som jag inte kan förstå :( Han va ju jättetrött och grinig så jag försökte lägga han men det gick inte han bara grät. Tog upp han igen och försökte leka med han men icke sa nicke inget dög :/ Efter ett tag så försökte jag lägga han igen för han höll inte ögonen öppna, men han bara skrek.....tyckte så synd om han för han hade tydligen ont......jag hade ingen alvedon hemma och klockan va inte så mycket så inget öppet. Ringde vårdcentralen och dom skulle ringa upp.....försökte få han att sova och satt hos han och smekte över håret han blev lite lugnare men skrek till hela tiden som att det va nåt som gjorde jätteont. Hade redan kollat om det va nåt i hans kläder som stack han eller i hans blöja men hitta inget! Stackarn!!! Började nästan gråta med han tyckte så synd om han. Till slut så ringde jag Annika och frågade om hon hade nått hemma men hon hade brus så jag frågade om hon kunde åka till apoteket och köpa till mig alvedon för barn och det gjorde hon :) det tog inte lång tid innan hon va här. Så gulligt av henne!!
Hon satt här hos oss och lekte med Jonathan som hade lugnat ner sig, fick en tid hos läkaren kl 11 så det va bara att springa dit. Väl där kom vi in direkt och hon kollade hans öron, hals och lyssnade på hans hjärta och sa att det hon kunde se framför sig va en helt frisk liten kille. VA?? Varför hade han så ont då?? Nej det visste hon inte så det va bara att gå hem igen....hmmm konstigt att han skrek så då. Men han somna till slut och sov i två och en halv timme. När han vakna igen så va han som vanligt men ögonen va svullna efter all gråt.
Gick till vårdcentralen med hans pass som jag inte tänkte på att ta med oss på morgonen för dom skulle kopiera det för han är inte inskriven i landet ännu. Sen till hemköp där jag köpte lite fika till oss, ett hjärta till han med vaniljfylllning, passade på att gå till Tf och kolla med lgh i säby men dom va uthyrda sa hon för det va så många på dom. Ja ja min tur som vanligt :/ Men nu är jag iaf i kö på dom och det är bara att hoppas att nån flyttar :P

Sen gick vi hem och tog en fika, Jonathan njöd av varje bit och varje smula hahaha inte ofta han städar bordet så bra efter maten hehehehe fanns inte en smula kvar:D Sen fick han lite bit från mig oxå....mumsillibaba tyckte han :D Markku kom hem och det va som vanligt Jonathan har stenhård koll på han :P Springer efter han hela tiden och kollar vad han gör :) Sen blev det mat och Jonathan fick äta helt själv (hade spaghetti och köttfärssås) Han är ju så duktig nu att äta själv spiller nästan inget och slängde inget på golvet.....duktig kille!!! Så gulligt att se när han suger in spaghettin i munnen hihihi. Sen gav jag han alvedon innan han skulle gå sova för att kolla om han skulle sova lite lugnare, borstade hans tänder när han hade duschad och det är så roligt att se att han kan nu alla rutiner :D duscha, borsta, kamma håret, sitta hos mig en stund och då ska jag lukta på hans hår och säga mmm sen är det sängen hihihi.... dom lär sig fort.

Kl 10 gav vi upp och gick och la oss, efter en sån dag är man helt slut......det är jag alla dagar igentligen :P

Till slut vill jag bara säga tack så hjärtligt till Annika att du orka komma hit så gulligt av dig <3 Och tack till er som skriver kommentar alltid lika kul att se att det är nån som läser :D

Ha det fint!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0