Soc utredning :O

Jonathan vakna med Markku och Markku har bestämmt att han ska ta hand om han på morgonen innan han går till jobbet så får jag sova en halvtimme till......Tack älskling!!!!

Gick upp 10 över sex när Markku skulle till jobbet och då hade han fixat kaffe till mig....åh nice :D

Jonathan va glad så det skulle nog bli bättre i dag :)

Vi lekte lite och sjöng.....jag sjöng barnvisor på islänska och svenska men han på sitt eget språk :D Kollade lite tradera och hitta där jättefina kläder som jag bjöd på, haha fick dom för 15 spänn plus frakt som var 60 kr. Det jag köpte va ett par mysbyxor diesel och ett par andra, två långärmade tunna tröjor. en body och en tjock tröja. Hur bra som helst. Skulle skicka in pengar till damen men det gick inte :/ min bank accepterar inte hennes clearingnr!! Dang it! Skickade mail till henne om det och väntar på svar.

Tvätten hade jag och inte lite tvätt...usch så mycket det blir när man har ett barn....inget jag tänkte på när mina va små för då hade man sin egen tvättmaskin. Men men tvätten måste man ta hand om så kl 11 gick vi dit med all skit, kom hem igen och försökte ringa kommunen eller henne som tar hand om dagisplatser....fick inte tag på nån :/ har försökt hela morgonen. När jag skulle ringa mottagningenheten så ringde telefonen och det va dom :O Hon sa att dom hade fått fax från familjerätten om mitt problem så därför kontaktade hon mig....ok? Hon sa att jag fick inte ha Jonathan boende hos mig inan jag hade fått godkänt från kommunen så dom skulle komma till mig den 1 i okt och kolla hur jag bor och hur allt står till....ja ja gör så välkomna sa jag men sa till henne att jag måste ju flytta sen för jag bor för trångt för att ha han här. Jo det va helt ok dom ville bara se hur jag bodde. Hm ok vad då mina möbler eller vad ska dom kolla?? Kanske att jag bäddar eller diskar eller städar vad fan vet jag men skit samma dom får komma hit no problems!! Sen gav jag henne min adress men då blev det stopp...jag skulle inte alls prata med dom utan torshälla soc..... oh my god!!! När fan kommer jag till rätt person eller soc? Men hon sa att hon skulle ha kontakt med dom och kolla om inte dom skulle fixa det här och om inte så skulle dom komma hit annars skulle det bli torshälla som skulle sköta det.
Sen sa hon att eftersom att det inte va så lång tid tills vi skulle träffas så behövde jag inte skicka tillbaka han :O ja sa bara att det hade jag inte tänkt göra heller, att det inte fanns nån möjlighet för det.

Torshälla soc ringde mig senare på dan och då pratada jag med väldigt nice person, hon sa att jag skulle få tid hos dom så kunde vi prata och jag skulle skriva på papper, orkade inte ens fråga vad det va för papper. Så nu ska jag vänta på tid hos dom men hon lova mig att det skulle inte ta så lång tid, dom skulle skynda på för mig :) Tur det :)
Fick tag på dagistanten och det gick bra att söka dagis till han YAY :D så jag fyllde i pappret och gick sen till torget och lämnade in. SÅ nu är det på g iaf.

Forutom allt telefon tjat med alla så gick dagen bra, vi tvättade och gick till hemköp och sen torget och sen en runda. La han när vi kom hem för då var han trött, Han fick sova en timme. Sen blev det att laga mat LOL jag var så trött så jag visste tydligen inte vad jag höll på med hahahaha. Hade kinamat som Jasse och Gabbe kallar det :P Det är kyckling i curry med grönsaker och jasminris. När jag smaka av maten så tyckte jag att jag behövde lite curry till tog burken och skaka ordentligt (för det behövs med curryn, så små hål) men HALLÅ det kom ju massor och jösses va konstig färg!!! Hann skaka tre gånger innan jag kollade vad det var jag pula ner i maten :P Ooops ojdå det va ju chili hahaha så jag fick försöka ta så mycket som möjligt från såsen för jag hade inte rört om som tur är, men det bidrog till att Jonathan fick inte äta det :( SÅ han fick annan mat, favoritgryta.
När vi kom hem från promenaden så träffade vi grannen, äldre tant som är så gullig. Hon ropa på mig och frågade vad han hade för storlek i kläder och skor så jag berätta det, hon gav han lite kläder leksaker och en potta (tur att jag hade inte köpt en, skulle göra det i veckan) Jättegulligt av henne :D

Sen blev det dusch borsta sova...

Jag höll mig uppe till kl 11 för jag missar inte hells kitchen :P

Ja det va den dan, ha det fint alla och ni får gärna skriva kommentar :)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

skickar en stoor kram till dig,ljus

serene angel

2009-09-16 @ 11:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0