Kryssning

Ja det blev en kryssning.
Åkte hemifrån kl 1 på fredag mot bussterminalen. Väntade där på bussen i underbart fint väder. Alla va glada och förväntansfulla hur den resan skulle bli :) Kom fram till Sockholm vid 4 tiden och fick gå ombord direkt, skönt att slippa vänta på det! Satte oss upp på däck och väntade på att båten skulle åka. Tog en drink och lyssnade på trubadur som spelade där. Fick skratt attack när jag insåg att han kunde knappt en enda låt rätt. Texterna va inte så noga hos han men fin röst hade han så vi försökte skita i texterna och sjunga med :P

På kvällen gick vi runt efter att ha ätit, så vi va mätta och belåtna :) Efter ett tag så kände jag att jag börja bli illamående och blev ite alls så glad för det :/ Hade ju tänkt ha KUL!! Kl ett på natten så tänkte jag testa och gå och dansa och se om man inte kunde bara koppla bort illamåendet, det gick ju en liten stund men sen när vi satte oss igen och jag fick smaka Miras drink (hade tänkt köpa en till mig) då kom det tillbaka och inte lite heller så jag funderade på att gå ner till hytten innan jag spydde ner alla där!! Markku va bra igång och tyckte jag va så jävla tråkig. Han fick inte in det att jag va illamående pga att det gunga på båten. (hade försökt innan berätta att jag va känslig mot det) Men iaf så ca kl halv tre gick jag ner och la mig. Men enligt Markku va jag den tråkigaste personen som gick att hitta på jorden :( Blev ledsen över det för jag hade ju tänkt festa loss med dom men va fan kan man göra när man inte mår bra?!?! Han gick upp igen och jag kunde inte somna för jag va orolig för han....till slut kom han ner och jag kunde somna.

Blev inte mycket sömn för kl 8 på morgonen började dom berätta hur långt vi hade kvar till hamnen. Men vi gick upp och åt frukost....Markku va fortfarande sur på mig och jag vet inte varför men tyken va han så man va ju ledsen igen. Kl 10 gick vi från båten. Kollade runt i Tallinn, fanns ju massa saker att kolla men jag hade föredragit att kolla lite själva staden. Alla gamla byggnader som man fick se på avstånd! Men vi gick bara runt i en byggnad som va full med marknadsknallar och alla hade i princip samma. Men jag fick tag på en bh som är ju skitfin och kostade bara 10 euro :D Markku kollade tändare och sa att jag skulle hitta en till han som jag tyckte om så jag kollade lite och fick se en fin som han tyckte om men han hade fått syn på nån annan som han tyckte bättre om..ok....jag tyckte att det va skräp......men han envisades med att köpa den och jag sa att jag tyckte det va att slänga pengarna att köpa den :/ Då blev han arg och frågade varför jag va alltid tvungen att nedvärdera det han ville köpa och jag sa att det gjorde jag inte men att jag bara tyckte så. Sen sa han till mig: skit ner dig! :O Har aldrig mått så dåligt som när han sa det :( Blev fruktansvärt ledsen över det och började nästan gråta så jag gick ifrån dom alla och ut. Stog ute och försökte få kontroll över mig själv så jag inte skulle skämma ut mig med att börja lipa. Dom kom dit sen och jag hade fortfarande svårt för att hålla tårarna. Förstår inte varför han kan va så taskig mot mig! Vad har jag gjort för att han är sån?? Men saken är ju att han är bara så när han har druckit och han va ju knappas nykter när vi gick från båten och sen fortsatte det bara. Jag försökte va social och ta drink jag med men dom fick hjälpa mig att dricka upp min. Skulle stanna till på en pub och jag bad han köpa nått jag kunde få en klunk av men så klart köpte han det jag tyckte va helt vidrigt. Men jag va så torr i munnen så jag tog ett par klunkar av det ändå. Kom till båten igen och jag hade bestämt att jag skulle ha skitkul på kvällen, vi vilade ett par timmar och sen duschade jag och gick upp för att röka. Kom tillbaka till hytten för att väcka Markku. Gick till Sea pub där trubaduren va och spela, hade skitkul!! Där pussade Markku mig och berätta att han älska mig?? Hmm hur kan han va så att ena stunden älskar han mig över allt annat och nästa ska jag bara skita ner mig och jag är det tråkigaste som finns på jorden?!?! Vi hade suttit där kanske i en timme när jag börja bli illamående igen!! Suck!!! Höll ut till kl 12 då visste jag att jag va tvungen att gå ner och sova. Som vanligt så fatta inte Markku varför jag skulle ner utan det kändes att han trodde jag gjorde det bara för att förstöra för dom. Men Antti ville oxå ner och sova så vi gick alla ner. Men jag hade sagt till dom att dom behövde inte gå ner bara för att jag skulle dit, dom kunde fortsätta ha kul och jag hade sagt till Markku att bara följa med mig och ta nyckeln sen kunde han gå upp igen. Somnade till slut och vaknade på morgonen när dom sa att vi hade en och en halvtimme kvar till hamnen. Packade och sen gick vi upp och rökte. Letade efter Mira och Antti som inte va i sin hytt. Dom kom ner efter ett tag och sen va det bara att åka hemåt igen...hela dan har det gungat.....men i dag är det bättre :P Kommer nog ALDRIG att åka kryssning igen!!!! Så det va min erfarenhet av att åka kryssning med älsklingen och ha det mysig :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0